dijous, de maig 18

Exposicions

"Diane Arbus: revelacions" és la darrera exposició que ha clausurat i que no he vist, tot i que fins al darrer moment deia a tothom que sí, que hi aniria. Abans aquest honor el tenia "Ramon Casas i el cartell"; i encara més abans "Toulouse-Lautrec: l'origen del cartell modern".

Fa anys en canvi cada cop que viatjava, em passejava per tots els museus del lloc de torn. I no exagero. Recordo una visita a París que semblava el concurs "Si lo sé, no vengo": la cursa d'obstacles de la gimcama de la cultura. Però això era abans, perquè ara em controlo tant que no em recordo d'anar a enlloc.

Menys a Bilbao, on vaig tornar a caure-hi de quatre potes. En dos dies ho vaig fer tot: atipar-me com una morta de gana, beure com un camell i visitar el Guggenheim. I així vaig acabar fent voltes en un museu d'art contemporani, amb escultures gegantines de forma de serp i unes ganes de vomitar que em moria.