dimarts, de juliol 20

Eh là qui va là

A diferència del que diu molta gent; jo no. Vull dir que jo no llegiré més a les vacances d’estiu. Dubto que les tres setmanes que tinc (tindré, que encara no les he començat), obri més llibres que les tres primeres setmanes de novembre, posem per cas.

L’empirista Sherlock Holmes segur que torna a caure. El racionalista i egocèntric comissari Hercules Poirot, també (és allò dels rics també maten). Del comissari Montalbano, me n’han deixat un i, mira, també m’agradaria tornar a recordar el Caravalho; més que el nòrdic Kurt Wallander, que segons com em cansa una mica.

I no sé el motiu, però cada any espero que vinguin les vacances per recuperar les novel·les de misteri; sigui Setmana Santa, estiu o un pont de quatre dies. Deu ser perquè algun (imbècil?) em va dir que això era literatura de segona reservada per als moments d'oci, diguem-ne. I jo (imbècil?), va, i li faig cas.