diumenge, de juny 13

Els testos s'assemblen a les olles

Em fa la impressió que bona part de la gent que s'afilia a un partit polític segueix les seves directrius al peu de la lletra, com si fossin un dogma. És aquell personatge que repeteix les consignes com qui recita les taules de multiplicar: "Dos per una, dos; dos per dos, quatre".

Això ho havia vist entre alguna gent que conec, que es posen com una moto quan els qüestiones algunes mesures del partit (i ja no et dic quan no votes el mateix). I aquest diumenge a la mesa electoral que jo tenia l'honor de presidir, la deessa fortuna va tenir el detall (gloriós) de col•locar-me una afiliada del PSC (PSOE) i una altra del PP juntes.

PP (m'explica amb vehèmencia): [...] no he fallado nunca. Desde el 77, cuando Alianza Popular, yo ya estaba dando el callo. Pase lo que pase, allí estoy. A las comidas y a los mítings, no; pero, cuando son elecciones, voy. No tengo que esconderme de nada, porque ser del Partido Popular.
PSC-PSOE (la talla): ¿De nada? Hubo una guerra, la de Iraq.
PP (ja no m'ho explica a mi): Antes que Iraq, hubo un golfo, un golfo pérsico. ¿O ya no os acordáis? ¡Por diós! Y los impuestos, dios mío, lo que hizo Borrell fue una vergüenza. Claro que peor es pactar con terroristas, que Cataluña se parece al País Basco.
PSC-PSOE (li dóna la raó amb un moviment de cap.)
Jo: Em sembla que tampoc n'hi ha per tant. Dir que esquerra és un partit terrorista és com afirmar que.
PP (em talla): Chata, son radicales, a ver si lo entiendes. No como Convergencia que quieren ir despacio; ellos quieren romper España; no les gusta el diálogo. Convergencia era diferente.
[Un del PSC porta el dinar a la seva representant: dos entrepans, aigua, una poma i natilles de postres. Tot en una bossa.]
Jo: Com us cuiden, ¿eh?
PSC-PSOE: Ahora tenemos más poder. Estamos en todas las administraciones y eso se nota(Obre la bossa de patates). Os dejo el bocadillo, porque aunque soy catalana, el pan con tomate no me gusta. ¿A ti no te traen nada? ¿Ni un bocadillo?
PP: Eh, que yo no vengo a comer, que el partido no es maría auxiliadora. Yo como en mi casa, que ya te he dicho que yo, aquí, desde el 77.