dilluns, de maig 17

Practicum I de periodisme d'investigació

La vocació se'm va despertar amb el Lou Grant, un periodista seriós, model d'ètica i coherència professional. Però va ser a Periodistas quan vaig decidir dedicar-me a l'apassionant món dels reporters i deixar els estudis de perruqueria canina. Ja ho tenia tot: un canvi d'imatge (entre Elena Garcia Melero i Belén Rueda) i una gravadora de segona mà. Només em faltava un mestre. I el vaig trobar.

És Xavier Rius, director de l' e-noticies, un referent del periodisme d'investigació a Catalunya, amb un confidencial que ens sorprèn dia rere dia amb informacions secretes fruit de mesos d'investigació.

Gràcies a les lliçons d'aquest gran professional, dels coneixements que m'ha transferit de la realitat social catalana, de les explicacions sobre els lligams entre els diferents estaments que la configuren, avui us puc presentar el meu primer treball d'investigació.

Ja fa uns dies, el govern de la Generalitat va afirmar que subvencionarà l'etiquetatge en català dels productes de les grans multinacionals. I això es va publicar a tot arreu. El que no es va publicar és que aquesta proposta es troba en periode de proves entre algunes empreses catalanes. Amb l'objectiu de respectar els diferents parlars de casa nostra i gràcies a un acord entre els propietaris del Semon, l'empresari Justo Molinero i el departament de presidència de la Generalitat, actualment podem veure coses com aquestes, entre les runes d'aquest nostre gran país.