divendres, de maig 27

Onanisme

"Ara resulta que al lavabo parles sola", em va dir més condescendent que sorprès el company de pis després de l'evacuació matinera. Sincerament: jo ho intuïa. Perquè enraonar sol és hereditari, segons s’afirma a un conegut estudi de la revista "Science". A mi em ve de part de mare, que té tanta xerrera que al seu costat els discursos del Fidel Castro semblen microrrelats.

Del gran descobriment ja en fa una setmana. Des de llavors m'he dedicat a la delicada tasca de descobrir en quins moments em dedico a explicar la meva vida, en públic i sense cobrar. M'he observat a casa, a l'autobús i a la feina. Però ja se sap: quan un es vigila, perd naturalitat.

I aquest matí (¡al•leluia!) la meva verdadera personalitat ha tornat a mostrar-se a la humanitat. Sí. A l'autobús, cap a quarts de deu, mentre escoltava una entrevista del Bassas a una consellera, un pensament (dels de debò, dels profunds) ha sorgit del més profund de les entranyes en forma de crit: "¡Collons, Mieras, no fotis!"